Wednesday, April 27, 2011

Cerita Lama

accidentally hari nih aku free gilerrr.... hahaha!! (padahal tiap-tiap hari pun 
aku free) .. after nailah call, planning pasal nak meronggeng lagi esok, aku 
pun merajinkan diri untuk buka blog aku yang da bersawang.. (hahaha!! 
gebang je..) entah macam mana naluri keibuan aku menguasai diri aku yang
kerdil nih.. aku pun TERbuka laa satu blog nih masa aku blogwalking.. and
YES!! aku terkejut tengok title entri dia yang terpapar dekat blog dia tu..
guess what.. hahaha!! EX-ATTEAN.. 

okeh, abaikan apa maksud dia tulis attean.. aku pun kurang pasti.. tapi aku 
nak tegaskan ATT sebabnya aku ex-att.. so, aku pun baca laa.. hahaha!! 
okeh, lagi sekali aku terkejut+terharu sebab aku tahu and kenal penulis 
blog tu.. hahaha!! tapi apa yang dia tulis tu semua CERITA LAMA.. 
sememangnya kenangan yang manis bila dikenang kembali akan buat kita 
terseyum sampai ke telinga.. tapi macam mana pulak dengan 
kenangan pahit?? 

okeh, itu korang jawab sendiri sebab lain orang lain respon dia.. kalau dia 
boleh buat pengakuan macam tu, aku pun boleh.. lagipun blog aku nih da
macam private blog jugak laa.. yang follow pun orang-orang yang boleh 
dipercayai.. kan kan kan?? 

kalau laa kau tahu sepanjang kita SPM dulu, aku selalu tengok kau dari
jauh.. ye laa.. pindah ATF, masing-masing duduk bilik lain-lain.. setiap
malam aku akan tunggu sampai kau tidur baru laa aku tidur.. kalau laa
kau tahu dalam kelas aku selalu tengok kau walaupun sejak incident tu
kau tak tengok aku da.. (maybe kau tak tengok aku.. hakikatnya aku tak
tahu..) bila aku nampak kau, memang aku selalu larikan diri tapi dari jauh
aku langsung tak lepas untuk memandang kau.. setiap kali aku teringat kau,
hati aku sakit sangat.. bukan sebab salah kau tapi sebab kebodohan aku..
aku rasa bersalah sangat dengan kau sampaikan waktu budak-budak seni
stay lebih seminggu, SPM.. aku selalu cari peluang untuk ziarah arwah
ayah kau.. aku minta maaf sebab tak minta kebenaran daripada kau..
(hahaha.. ada gaya orang putus cinta tak??)
 
okeh, aku nak cakap yang sebenarnya aku rasa bersalah sangat dekat 
kau and aku memang sayang kau sampai bila-bila pun! semua yang kau
pernah bagi dekat aku, aku simpan elok-elok termasuk laa benda pelik
yang kau buat dekat kepala aku nih.. hahaha!! and aku harap kau bahagia
dengan kehidupan kau sekarang.. mungkin lebih baik untuk kita jadi macam
nih kan?? semuanya da tercatat sejak azali lagi cuma aku tak tahu bila kita
akan jadi macam dulu.. tapi mungkin juga tak akan kembali macam dulu..
 


p/s: aku tak tahu laa sampai bila aku nak terus-menerus menaip pasal
kau.. dulu da.. dua kali da kot.. sekarang ada lagi.. lepas nih aku tak
tahu laa.. =.=''

No comments:

Post a Comment